zandstrand

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av zanna dunstrand - 10 mars 2012 19:40

Någon måste hjälpa mig att förstå detta!!
Okey;
Sitter i stockholm idag.
Hör hur två, enligt mig, utlänningar sitter och pratar bakom mig.
Man hör tydligt brytningen och jag föreställer mig två typ arabiska killar i kanske.. 13 års åldern.
En telefon bakom mig ringer och en av killarna svarar.
"Hallå det är alexander".
Jag vänder mig om som en reaktion på namnet och inser att båda killarna är helt vita.
tänker att dom kanske kan vara utländska ändå.

men nejdå, alexander börjar prata super fin flytande svenska med sin mamma i telefon.

uppenbarligen har jag missat det vackra i att prata "blattiska"?!
Kan någon förklara detta för mig?!
Varför pratar killar, (kanske tjejer också?) som behärskar det svenska språket utmärkt, med lika mycket brytning som dom som bara har bott här i något år?

Snälla , snälla, hjälp mig förstå!!

Ta hand om er, det skall jag

Zanna Dunstrand <3 

Av zanna dunstrand - 10 mars 2012 07:42

livet börjar ljusna igen!
Hostar ännu blodpartiklar och munnen  smakar vidrigt osv, men jag har mer ork och kan andas klokt

jag kan också äta och det känns bra att göra det!

Sitter nu på båten hem, skall bli super skönt!

Ta hand om er, det skall jag

Zanna Dunstrand <3 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå! Zanna Dunstrand heter jag och här bloggar jag om mina tankar, funderingar och vad som händer runt omkring mig!
Började blogga på blogg.se under en period då jag hade väldigt ont både fysiskt och psykist och behövde få ur mig saker!
Nu för tiden ä

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Texter / avskrivningar


Ovido - Quiz & Flashcards